Reklamációs szabályzat

HomeReklamációs szabályzat

Reklamációs szabályzat

1. Ez a reklamációs szabályzat a felek között az adásvételi szerződéssel vagy annak alapján fennálló
kapcsolatokat szabályozza, egyrészt az eladóval, másrészt a Vevővel, aki az alkalmazandó jognak
megfelelően fogyasztónak vagy vállalkozásnak minősül ( a továbbiakban együttesen: „Vevő”).
1.1 Az esetben, ha a Vevő nem a végleges fogyasztó, akkor a jelen reklamációs szabályzat és az Általános
Szerződési Feltételek által nem szabályozott kapcsolatokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény (a továbbiakban: „Ptk.”) előírásai szabályozzák.
1.2 Az eladó és a Vevő – fogyasztó között fennálló jogviszonyokat, amelyeket ezen panaszkezelési
szabályzat vagy az üzleti feltételek kifejezetten nem szabályoznak, a Polgári Törvénykönyv és a
fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban:„fogyasztóvédelmi törvény“), valamint
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet („Korm. rendelet“) és a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális
tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet erre vonatkozó rendelkezései szabályozzák.

2. A jelen reklamációs szabályzat által nem szabályozott jogokra és kötelezettségekre a Szerződési
Feltételek és a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók, amelyek:
Polgári törvénykönyv – a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. Törvény
Fogyasztóvédelmi törvény -a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. 634/1992 sz.törvény
Korm. rendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.
26.) Korm. Rendelet
373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet: a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a
digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. Rendelet
GDPR -AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)
az egyének védelméről a személyes adatok feldolgozásáról és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló
rendelet, valamint a 95/46/ EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló
rendelet.


3. A panaszkezelési szabályzat az Általános Szerződési Feltételek elengedhetetlen része. Az adásvételi
szerződés megkötésével a Vevő elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket és a jelen Panaszkezelési
szabályzatot, és megerősíti, hogy azokat ismeri.


4. Az Általános Szerződési Feltételek elérhetőek az Eladó honlapján.


5. További információk az eladó weboldalán itt találhatók. www.megbizhatobutor.hu


6. A megbizhatobutor.hu online áruház (mint eladó) vásárlója, vagy az a) a fogyasztóvédelemről szóló
1997. évi CLV. törvény 2. § a) pontjában, vagy a Ptk. 8:1§ 3. pontjában meghatározott fogyasztó (a
továbbiakban: „Vevő-fogyasztó“),vagy a Vevő-vállalkozó, aki a szerződés megkötésekor és teljesítésekor az
önálló foglalkozása, illetve gazdasági tevékenysége körében felmerülő célokból jár el vagy nem természetes
személy (a továbbiakban: Vevő-vállalkozó). A Vevő-fogyasztó és a Vevő-vállalkozó együttesen "Vevő" –
ként van jelölve.


7.. Az Eladó az adásvételi szerződés megkötése és annak teljesítése során üzleti tevékenysége körében jár
el. Az eladó olyan vállalkozó, aki közvetlenül, vagy más vállalkozók közreműködésével árut szállít a
Vevőnek.
A reklamációnak tartalmaznia kell
Megrendelés száma
Áru megrendelésének/megvásárlásának dátuma
Megvásárolt áru számlája
Az áru átvételének időpontja
Utó- és vezetéknév
Telefon, e-mail
Az áru neve
A hiba ismertetése

Panasz benyújtása esetén nagyon hasznos, ha a hibás vagy hiányzó elemet közvetlenül az összeszerelési
útmutatóban jelöli meg, és azt a panaszával együtt megküldi számunkra. Ez felgyorsítja az egész
panaszkezelési eljárást.
Panasz esetén nagy segítségünkre szolgál, ha a panasz a következőket is tartalmazza:
A megvásárolt áru hibáját vagy sérülését bemutató fényképek,
Az áru csomagolásán található gyártási címke vagy annak másolata/fényképe (ha rendelkezésre áll),
A szállítási csomagolás fotódokumentációja szállítási címkével együtt, beleértve a belső kitöltő anyagot is
(ha sérült az áru).
A reklamált termék csomagolása
A reklamált terméket a reklamációra való küldés során megfelelően kell csomagolni. Felhasználható az
eredeti csomagolóanyag. Ha az eredeti csomagolás már nem használható fel, cserélni kell a csomagolást,
hogy a termék megfelelően legyen védve az eladónak történő visszaszállításkor és ne szenvedjen esetleges
további károkat.
Ha nem biztos abban, hogy a visszaküldött termék csomagolása megfelelő, kérjük, látogasson el
honlapunkra, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségen: info@megbizhatobutor.hu.
I. A termék minősége átvételkor
1. A szerződő feleknek a hibás teljesítésből eredő jogaikra és kötelezettségeire az általánosan kötelező erejű
jogszabályok vonatkoznak, főként a Polgári Törvénykönyv 6:157. – 6:178. §.
2. A reklamációs szabályzat az Általános Szerződési Feltételek vonatkozó rendelkezéseit követi, amelyek itt
találhatók: https://www. megbizhatobutor.hu.
3. Az Eladó a Vevővel szemben felel azért, ha az áru a kézhezvételekor hibás. A fogyasztó és vállalkozás
közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások
nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet hatálya alá
tartozó, fogyasztó és vállalkozás között áru adásvételére vagy digitális tartalom szolgáltatására kötött
szerződések esetén ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított
egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru
természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen, a vásárló a hiba tudomásra jutásától 2 hónapos
határidővel köteles a hibát bejelenteni.
3.1. Különösen az eladó felel a vásárlóval szemben azért, ha abban az időpontban, amikor a Vevő átvette
az árut:
3.1.1. az áru olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyekben a felek megállapodtak, megállapodás
hiányában pedig a tulajdonságai megfelelnek az Eladó vagy a gyártó által leírt vagy a Vevő által az áru
jellege és az Eladó és a gyártó által közzétett reklámok alapján elvárt tulajdonságoknak,
3.1.2. az áru az Eladó által megadott célra, vagy arra a célra alkalmas, amelyre az ilyen jellegű árukat
általában használják,
3.1.3. az áru minősége vagy kivitelezése megfelel a megállapodás szerinti mintának vagy modellnek,
amennyiben a minőség vagy a kivitel megállapodás szerinti mintához vagy modellhez kötött,
3.1.4. az áru megfelelő mennyiségű, méretű vagy súlyú, és
3.1.5. áru megfelel a jogszabályi követelményeknek.

3.2. A reklamációs szabályok, I.3. cikkelyében említett rendelkezések nem vonatkoznak azokra a
termékekre, amelyek hibás mivoltuk miatt alacsonyabb áron kerülnek értékesítésre és a hibáról a Vevő
tudott, a szokásos használat következében elhasználódott árukra, a használt áruk esetében a használat vagy
elhasználódás mértékével arányos hibákra, amelyekkel az áru a Vevő általi átvételkor rendelkezett, vagy
amennyiben ez az áru jellegéből ered, továbbá ha a hibát a Vevő a szerződéskötéskor ismerte vagy
ismernie kellett, vagy a hibát a Vevő okozta.


4. A Vevő köteles a hibát haladéktalanul jelenteni az eladónak, miután azt észlelte, vagy azt észlelhette
volna, ha kellő körültekintéssel és kellő időben elvégzi az áru átvizsgálását. A Vevő a hiba bejelentésekor,
vagy a hiba bejelentését követően indokolatlan késedelem nélkül közli az Eladóval, hogy mely jogát
választotta. A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott
költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés
egyébként indokolt volt.


5. A Vevőnek jogában áll a termék kijavítását vagy kicserélését kérni, kivéve ha a választott szavatossági jog
teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével
összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan
állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak
okozott érdeksérelmet vagy az ár arányos leszállítását igényelheti, a hibát – Vevő – fogyasztóval kötött, ingó
dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások
nyújtására irányuló szerződés kivételével – az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,
vagy a szerződéstől elállhat, ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének
nem tud eleget tenni megfelelő határidőn belül, a vevő érdekeit kímélve, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz
vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Ha a hiba csak az áru egy különálló részét érinti, a Vevő csak
ezen rész cseréjét vagy javítását kérheti. Amennyiben a csere nem lehetséges, a Vevő jogosult elállni a
szerződéstől. A Vevő – fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha:
5.1. . az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy
az Eladó részben vagy egészben nem biztosította saját költségére áru visszavételét,
5.2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé
tételét (kijavítását);
5.3. a teljesítési hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali
megszüntetését teszi indokolttá; vagy
5.4. Az Eladó nem vállalja az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy az
Eladó észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az
árut szerződésszerűvé tenni.


6. A Vevő jelentéktelen hiba miatt, vagy amennyiben az áru késedelem nélkül javítható, nem jogosult
elállni a szerződéstől.


7. A Vevőnek jogában áll új áru szállítását vagy alkatrész cseréjét kérni javítható hiba esetén is, ha a javítást
követően ismétlődően előforduló hiba vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja megfelelően használni az
árut. Ebben az esetben a Vevő jogosult a szerződéstől való elállásra is.

8. Ha a hiba csak a termék egy részét érinti, a Vevő csak a rész cseréjét kérheti. Ha a csere nem lehetséges,
a Vevő jogosult elállni a szerződéstől, vagy jogosult a méltányos árengedményre, kivéve, ha a hiba miatt a termék nem használható. Ha azonban a hiba jellege miatt ésszerűtlen, különösen – ha a hiba indokolatlan késedelem nélkül javítható – a Vevő csak a hiba ingyenes kijavítását kérheti.

9. Ha a Vevő nem áll el a szerződéstől, vagy nem él azon jogával, hogy új, hibátlan terméket kapjon, annak
részét cserélje vagy javítsa, akkor méltányos árengedményt kérhet. A Vevőnek joga van méltányos
árengedményre akkor is, ha az eladó nem képest új, hibátlan terméket szállítani, nem cseréli ki annak részét
vagy nem javítja meg a terméket, vagy ha az eladó elfogadható határidőn belül nem orvosolja a hibát, vagy
ha a Vevő számára az orvoslás jelentős nehézségeket vagy érdeksérelmet okozna.


10. A Polgári Törvénykönyv 6:166. §§-a alapján a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos
költségek a kötelezettet terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási
kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket
közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel
rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. Fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni, a közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.


11. Használt és leértékelt áruk hibája esetében a Vevő termékcsere helyett arányos árengedményre
jogosult.


12. Az eladó nem köteles eleget tenni a Vevő igényének, ha bizonyítja, hogy a Vevő az áru átvétele előtt
tudott az áru hibájáról, vagy a hibát a Vevő okozta.
II. Minőségi garancia
1. Az eladó garantálja a minőséget minden termékre vonatkozóan és ennek alapján az eladó vállalja, hogy a
termék az adott időtartamra mindennapi használatra alkalmas, vagy hogy megtartja szokványos
tulajdonságait.
2. A Vevő – fogyasztó jogosult a fogyasztási cikkekben előforduló hibákra vonatkozó jogát – jótállást – a
10/2024. (VI. 28.) IM rendeletben meghatározott tartós fogyasztási cikkek esetén 10 000 forintot elérő, de
250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két éven, 250 000 forint eladási ár felett három éven
belül gyakorolni, kivéve, ha a jótállási jegyen ennél hosszabb jótállási idő szerepel, vagy ha az egyes
árucikkek esetében ennél hosszabb jótállási időről rendelkeznek (például a csomagoláson).
3. Azon Vevők esetében, akik a szerződés teljesítése és teljesítése során kereskedelmi vagy egyéb üzleti
tevékenységük keretében járnak el, a jótállási idő 24 hónap.
4. A minőségi garancia nem vonatkozik azokra az árukra, amelyek megjelölt hibájuk miatt az Eladó
csökkentett áron ad el, és a Vevő az áru hibáját ismerte.
5. A jótállás a termék Vevő, vagy a Vevő által megjelölt harmadik személy általi átvételekor kezdődik.
III. A hibákból eredő követelések
1. Súlyos szerződésszegés esetén a Vevőnek joga van (a hiba javíthatóságától függetlenül): egy hibátlan, új
termékre, vagy hiányzó elem szállítására; a termék ingyenes javítására; a vételárból leszámított arányos
kedvezményre; illetve elállni a szerződéstől.
2. Súlyos az a szerződésszegés, amiről az Eladónak már a szerződés megkötésekor tudomása volt, vagy
megfelelő gondosság mellett tudnia kellett volna; más esetben vélelmezhető, hogy a szerződésszegés nem
súlyos.

3. A nem súlyos szerződésszegés esetén a Vevőnek jogában áll (függetlenül a hiba javíthatóságától) a hiba
kijavítására, a termék kicserélésére vagy ésszerű árengedményre. Amennyiben az Eladó ésszerű időben
nem orvosolja a hibát, vagy megtagadja a hiba kijavítását, úgy a Vevő arányos árkedvezményre jogosult,
illetve elállhat a szerződéstől.
4. A Vevő értesíti az Eladót a döntéséről a hiba bejelentésekor, vagy indokolatlan késedelem nélkül a hiba
bejelentését követően. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
5. Amennyiben a Vevő nem él a súlyos szerződésszegésre vonatkozó jogával a fent meghatározott elévülési
időn belül, úgy a nem súlyos szerződésszegésből eredő joga áll fenn, és első lépcsőként kijavítást vagy
kicserélést kérhet.
6. Ha a javított hiba újra és többször is megismétlődik a javítást vagy a cserét követően, a Vevő élhet a
vételárra vonatkozó árengedményhez való jogával vagy elállhat a szerződéstől.
7. Az Eladó nem felelős a következő hibákért, és ugyanakkor ezekre nem érvényes a minőségi garancia:
7.1. a termék szokványos használatából eredő amortizálódás;
7.2. a leszállított árú termékek hibái (amennyiben a leszállított ár a hibára való tekintettel történik, és erre a
Vevő figyelmét Eladó felhívta);
7.3. A termék olyan hibáiért, amik olyan, a Vevő általi összeszerelésből adódtak, vagy annak
következményeként, ami nem része az adásvételi szerződésnek és a hiba az összeszerelési utasítás be nem
tartása végett keletkezett;
7.4. a Vevő által okozott hibákra és sérülésekre, beleértve a nem a használati utasítás szerinti használatot,
vagy amennyiben a Vevőnek tudomása volt a hibákról a termék átvétele előtt; vagy
7.5. a hiba a termék természetéből eredő.
Hibákból eredő követelések jótállás esetén:
A jótállási időszak a terméknek a Vevő vagy harmadik fél által kijelölt személy általi átvételétől kezdődik.
Ha a jótállási idő alatt a tartós fogyasztási cikk első javítása során megállapítást nyer, hogy az nem
javítható, a vállalkozás azt 8 napon belül kicseréli. Ha cserére nincs lehetőség, a vállalkozás a vételárat 8
napon belül a Vevő-fogyasztónak visszatéríti.
Ha a tartós fogyasztási cikk háromszori kijavítás után ismét meghibásodik, a vállalkozás azt 8 napon belül
kicseréli, ha cserére nincs mód, a vállalkozás a vételárat 8 napon belül a Vevő-fogyasztónak visszatérít.
Ha a tartós fogyasztási cikk kijavítása 30 napon belül nem történik meg, a vállalkozás azt további 8 napon
belül kicseréli, vagy ha a cserére nincs mód, a vállalkozás a vételárat a cserére nyitva álló 8 napos határidőn
belül a Vevő-fogyasztónak visszatéríti. Visszatérítésnél a jótállási jegyen, ennek hiányában az ellenérték
megfizetését igazoló bizonylaton (számlán, nyugtán) feltüntetett vételár az irányadó. A termék online
vásárlás esetén is visszaadható a vállalkozás üzletében jótállási igény érvényesítésre.
A fentiek nem vonatkoznak a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben meghatározott kivételekre.
IV. A reklamáció érvényesítése
1. Az áruk hibáinak felelõsségét az Eladó viseli. Ha azonban az eladónak kiállított, a hibákért való
felelősségre való jogosultság terjedelméről szóló igazoláson egy másik személy van megadva mint a
hibajavításért felelős személy, aki az Eladónál, vagy a Vevőhöz közelebb lévő helyen van, a Vevő nála

érvényesíti a hibajavítási jogát. Kivéve azokat az eseteket, amikor az előző mondat szerint a másik személy
kerül kijelölésre a hiba javítására, az eladó köteles a panaszt bármely üzemében elfogadni, ahol a
reklamáció elfogadható, tekintettel a terméket vagy a szolgáltatást illető választékra, esetleg a székhelyén,
vagy a vállalkozás megadott helyén. Az Eladó köteles írásbeli visszaigazolást adni a Vevőnek, a reklamáció
időpontjáról, mi a panasz tárgya és milyen szavatossági igényt választott; továbbá a reklamáció
rendezésének és annak módjának feltehető dátumáról, ide értve a a javítás elvégzésének dátumát,
időtartamát, a reklamáció esetleges írásbeli elutasítását. Ez a kötelezettség az eladó által javításra kijelölt
más személyekre is vonatkozik.
2. Termék hibáinak felelősségéből eredő jogait a Vevő konkrétan az alábbi címen érvényesítheti:
2.1. személyesen: "PRIMA VISION" Faipari- Bútoripari és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Győr, 2112 Veresegyház, Szadai út 5.
2.2. telefonon: 06 28 ……………
2.3. elektronikusan: info@megbizhatobutor.hu
3. A Vevő köteles indokolatlan késedelem nélkül érvényesíteni a hibás teljesítéshez fűződő jogait
(reklamálni a terméket) az Eladónál, előző pont szerint. Amennyiben ez lehetséges, és a Vevőnek ez nem
okoz nehézséget, a Vevő köteles az árut az Eladónak átadni közvetlenül ahol reklamál, vagy a reklamált
terméket postázni az alábbi címre:
"PRIMA VISION" Faipari- Bútoripari és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság, 2112 Veresegyház,
Szadai út 5.
4. A Vevő köteles bemutatni a vásárlást igazoló bizonylatot, amennyiben azzal rendelkezik a jótállási lapot,
vagy más módon bizonyítani, hogy a terméket az Eladótól vásárolta, akinél érvényesíti a reklamációt, és
hogy nem járt le a termékre alkalmazandó szavatossági idő. A panasz kezelésének határideje a reklamáció
benyújtásának pillanatától kezdődik.
5. A Vevő köteles az általa reklamált hibát és annak mértékét a sérült termék bemutatásával bizonyítani, pl.
fotódokumentációval, amelyen a hiba/károsodás bizonyíthatóan látható. A reklamációs eljárás nem
indítható el a reklamált hiba és annak megjelölésének hiányában.
6. Panasz benyújtásakor a Vevő közli a megrendelés számát, nevét és vezetéknevét, elérhetőségeit (telefon,
e-mail), az áru megnevezését, az áru megrendelésének és kézhezvételének dátumát, a hiba leírását, esetleg
fotókat a reklamált hibáról, továbbá kérelmet a reklamáció rendezésének módjára.
7. A Vevő köteles a reklamált terméket eredeti csomagolásba vagy saját csomagolásba csomagolni, hogy a
termék ne sérüljön meg – pl. a bútorokat kemény kartondobozba. A reklamált terméket tisztán és
hiánytalanul kell becsomagolni. A reklamáció elutasítható erősen szennyezett és higiéniai szempontból
hibás áruk küldése esetében, amennyiben azok a Vevőnek felróhatóak. Ebben az esetben az Eladó
visszaküldi az árut a Vevő címére. Amennyiben nem a legolcsóbb szállítási módot választja, Vevő nem
jogosult a szállítási költségek megtérítésére. Az Eladó saját költségén fuvarozza vissza az árut, ha az
jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
8. A reklamált hiba jellegétől és a reklamáció kezelésének módjától függően az árut az összes
alkotóelemmel és tartozékkal együtt kell visszaküldeni.
9. A reklamált terméket az alábbi címre kell küldeni:
"PRIMA VISION" Faipari- Bútoripari és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság, 2112 Veresegyház,
Szadai út 5.

9.1 A reklamált terméket nem ajánlott utánvéttel küldeni, mert, az ilyen jellegű küldeményeket a címzett
visszaküldi a feladónak és ezzel a reklamáció időtartama feleslegesen meghosszabbodik.
V. A reklamáció kezelése
1. Az illetékes munkatárs azonnal, indokolt esetekben 3 munkanapon belül dönt a reklamációról – ez az
időszak nem tartalmazza a hiba szakértői értékeléséhez szükséges időt. A reklamáció elbírálása a
reklamáció elfogadását vagy elutasítását jelenti a hiba elbírálása és a hibás teljesítés jogának fennállása
alapján. Az Eladó köteles írásbeli visszaigazolást adni a Vevőnek a reklamáció benyújtásának időpontjáról,
a reklamáció tárgyáról és reklamáció kezelésésnek módjáról; továbbá az Eladó köteles igazolást adni a
panasz rendezésének dátumáról és módjáról, ideértve a javítás és annak időtartamának megerősítését, vagy
írásbeli indoklást a panasz elutasításáról. Az e pontban meghatározott eljárás nem alkalmazandó, ha a
Vevővel való megegyezés alapján más módszer kerül alkalmazásra a hibaelhárításnál, ide értve a vásárlási
kedvezményt, vagy más előnyöket.
2. A reklamációt indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a benyújtás napjától számított 30 napon
(jótállási igények érvényesítése esetén a jogszabályban rögzített határidőn) belül kell rendezni, kivéve, ha az
Eladó és a Vevő hosszabb időtartamban állapodott meg. Ennek az időszaknak a hiábavaló lejártát a
szerződés súlyos megsértésének kell tekinteni. A reklamáció bejelentésének Eladóhoz való beérkezésést
követő nap a 30 napos határidő első napja. Ha határidő vége nem munkanapra esik, a határidő az azt
követő munkanapon ér véget. Ezen határidők betartásának feltétele azonban, hogy a Vevő – fogyasztó a
panasz feldolgozásához szükséges együttműködést és segítséget megadta az Eladónak, azaz különösen,
hogy lehetővé tette az Eladó számára a kifogásolt termék felülvizsgálatát.
3. A jótállás időtartama meghosszabbodik a reklamáció kezdetétől, annak rendezéséig, vagy addig az időig,
amíg a Vevő köteles átvenni a javított terméket. A termék vagy alkatrész cseréje esetén az eladó felelőssége
olyan, mintha új terméket vagy annak részét értékesítené.
4. Amennyiben a reklamációban feltüntetett információkat vagy adatokat kell megadni, az Eladó felkéri a
Vevőt azok megadására, a szükséges mértékben. Ez az időszak nem része a reklamáció rendezésének
időtartamának.
5. Indokolt reklamáció esetén a Vevő jogosult a jogai érvényesítése során felmerült költségek
megtérítésére.
6. A Vevőnek joga van az áru szállítási költségének megtérítésére, amennyiben a reklamáció indokolt.
7. Ha a Vevő nem az Eladó által felkínált lehető legolcsóbb visszatérítési módot választja, az Eladó csupán
a legolcsóbb kézbesítési formának megfelelő költségeket téríti meg.
8. A beérkezett reklamációra adott választ a Vevő által, a panaszban megadott posta címre, valamint a
panaszban megadott e-mail címre kell megküldeni, más esetben a Vevőnek a felhasználói felületen vagy a
megrendelésben megadott e-mail címére.
VI. A szerződéstől történő elállás
1. A VI. cikk rendelkezéseit azokban az esetekben kell alkalmazni, amikor az adásvételi szerződést az
Eladóval a fogyasztó köti meg. A fogyasztó a törvény és a megbizhatobutor.hu üzleti feltételei szerint az a
Vevő, aki nem vállalkozó, és megfelel a fogyasztóvédelemről szóló, 1997. évi CLV törvényben
meghatározott fogyasztó meghatározásának, az az olyan természetes személy, aki nem vállalkozó vagy
önálló vállalkozó.
1.1 A Vevő- fogyasztó és vállalkozó is – VII. cikk szerint 365 napon belül elállhat a szerződéstől.

2. A gyári másodkategóriás (II. minőség) és harmadkategóriás (III. minőségű) árucikkek esetében csak a
törvényes 14 napos határidő vonatkozik a szerződéstől való elállásra az e-shop vagy a buy-and-sell
szerverek használatával végrehajtott értékesítések tekintetében.
3. A szerződéstől való elállás törvényes jogával és a szerződéstől való elállás mintájával kapcsolatos
információkat az Általános Szerződési feltételek is tartalmazzák.
4. A Vevő – fogyasztó indokolás nélkül jogosult elállni az adásvételi szerződéstől az azt követő naptól
számított 14 napon belül, hogy a Vevő, vagy az általa kijelölt harmadik fél átveszi az árut. Amennyiben
több termék az adásvételi szerződés tárgya, vagy több részletben került kézbesítésre, akkor ez az időszak
az utolsó termék vagy részlet áruszállítás kézhezvételének napjától számítandó. A fogyasztó az elállási
jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
5. A Vevő-fogyasztó tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint – többek között –
az alábbi esetekben nem lehetséges az adásvételi szerződéstől elállni:
5.1. Jelentéktelen hiba miatt (Ptk. 6:159. § (3))
5.2 olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
5.3 olyan zárt csomagolású Termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást
követő felbontása után nem küldhető vissza (így különösen: tisztítószerek, higiéniai termékek,
fehérneműk, alsóruházati termékek, szőrzetnyírók, borotvák, fogkefék),
5.4 olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más
termékkel,
6. Az elállási jog gyakorlása érdekében a Vevő – fogyasztónak értesítenie kell a szerződéstől történő
elállásáról a "PRIMA VISION" Faipari- Bútoripari és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaságot.
(2112 Veresegyház, Szadai út 5., e-mail: info@megbizhatobutor.hu, telefon: 06 20 487 5343 ; az értesítés
formája egyoldalú jogi aktus (például egy postai szolgáltatón keresztül küldött levél vagy e-mail).
7. Az elállási határidő betartása érdekében az adásvételi szerződéstől történő elállásról szóló értesítést a
vonatkozó időszak vége előtt meg kell küldeni. Vevő az adásvételi szerződéstől való elállást az Eladó e-
mail címére is elküldheti: info@megbizhatobutor.hu.
8. A Vevő-fogyasztó köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb az adásvételi szerződéstől
való elállás időpontjától számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a
Vevő-vásárló az árut a 14 nap lejárta előtt postára adja.
9. Ha a Vevő – fogyasztó eláll ettől a szerződéstől, az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a
szerződéstől történő elállásról szóló értesítés Eladó általi kézhezvételétől számított 14 napon belül
visszajuttatja a Vevőnek az általa befizetett teljes összeget, beleértve a szállítási költségeket is (kivéve
azokat a költségeket, amik abból eredtek, hogy a Vevő nem az Eladó által kínált legolcsóbb standard
szállítási költségeket választotta).
10. Az összeg visszafizetése során az Eladó ugyanazt a fizetési formát használja, amelyet a Vevő az eredeti
tranzakció végrehajtásához használt, amennyiben az Eladó másként nem rendelkezik és ehhez a Vevő –
fogyasztó kifejezetten hozzájárult. A Vevő – fogyasztó kérésére a pénzeszközök visszatérítése
bankszámlára történik. Az Eladó már az áru Vevő – fogyasztó általi visszaküldése során jogosult a
teljesítés Vevőnek történő visszatérítésére, vagy más módon is, amennyiben ezzel a Vevő – fogyasztó
egyetért és a Vevő – fogyasztó részére nem vet fel további költségeket. Készpénzes fizetés esetén a Vevő –

fogyasztó beleegyezik abba, hogy a visszatérítés átutalással, az adásvételi szerződéstől történő
elállásban/reklamációs jegyzőkönyvben megadott bankszámlára történik.
11. Amennyiben a Vevő – fogyasztó az indokolás nélküli elállás jogával él, részére visszajár a termékért
fizetett vételáron kívül a szállításért vagy az adott fizetési módért külön fizetett költség is (kivéve azokat a
többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vevő – fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). Az áru visszaküldésének közvetlen
költségeit azonban a Vevő – fogyasztó viseli még akkor is, ha az áru jellegéből adódóan nem küldhető
vissza a szokásos postai úton (túlméretes áruszállítmányok). Az Eladó ezeket a költségeket a Vevőnek nem
téríti meg, még utólag sem. Az áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket a Vevő-fogyasztó által
választott fuvarozó árjegyzéke határozza meg, míg a túlméretes áruszállítmányok esetében a szállítási
költségeket egyedileg kell kiszámítani a méretek és a súly alapján.
12. Az Eladó csak a visszaküldött áruk kézhezvétele után köteles teljesíteni a visszafizetést, vagy azt
követően, hogy a Vevő bizonyítja, hogy az árut visszaküldte – attól függően, hogy melyik következik be
előbb. Az Eladó köteles a pénzösszegeket indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb az áru címére történő
kézbesítésétől számított 14 napon belül visszautalni.
13. A Vevő felel az áru értékének bármilyen csökkenéséért, amelyet az áru jellegének és tulajdonságainak –
beleértve azok funkcionalitását is – ismerete hiányából eredő nem megfelelő kezelése okoz.
14. Ha az Eladó a szerződéstől való elállás előtt az áru minőségének kompenzálása miatt árengedményt ad
az árura, ezt az összeget az adásvételi szerződéstől való későbbi elálláskor le kell vonni, és a nyújtott
árengedménnyel csökkentett pénzösszeget vissza kell téríteni a Vevő-fogyasztónak.
15. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy az adásvételi szerződéstől való elállásra nyitva álló
meghosszabbított határidőn belül a vételár visszatérítését a jelen szerződés VI. pontjának (13) bekezdése
szerint csökkentse.
16. A Vevő-fogyasztó beleegyezik, hogy készpénzfizetés esetén a visszatérítést átutalással utalják át a
szerződéstől való elállásról szóló értesítésben megjelölt bankszámlájára.
17. Ha a Vevőnek az áruval együtt ajándékot is adnak, akkor az Eladó és a Vevő közötti ajándékozási
szerződés olyan utólagos feltétellel jön létre, amely kimondja, hogy ha a fogyasztó eláll az adásvételi
szerződéstől, akkor az ajándékozási szerződés az ilyen ajándék tekintetében hatályát veszti, és a Vevő-
fogyasztó köteles az áruval együtt adott ajándékot az Eladónak visszaszolgáltatni.

Ezen reklamációs szabályzat 2025. 02. 28. napján lépett hatályba. A Reklamációs szabályzat módosításának
jogát fenntartjuk. A reklamációval kapcsolatos egyéb hasznos információk az Eladó weboldalán is
megtalálhatóak.

Bevásárló kosár
Bejelentkezés

Nincs még fiókja?

Fiók létrehozása
Kategóriák
Kövess minket: